יום שלישי, 5 ביולי 2011

ארוחת יומולדת לאחותי

אתמול חגגנו 24 קיצים לאחותי היקרה. מבצע יומולדת כלל ארוחה, ותואם מראש עם עם בן-זוגה להביא את אחותי בשבע וחצי. והכל בהפתעה. ושלא תאכל לפני זה.
אבל אני, שגדלתי במשפחה רוסית עם אווירה שספוגה במעט ייקיות, לא ממש יכולה לשמור על הפתעה.  המשפחה שלי לא מצטיינת בהפתעות. למעשה, כבר בשבוע שעבר, כשכל המבצע התחיל לקרום סיבים וקליפה, שיתפתי בו את אבי היקר, והוא, כשאחותי שאלה אם נצא למסעדה השנה, פלט "אולי נעשה משהו בבית". לפחות היא לא גילתה אז. ;)
ובכל מקרה, בבוקר יומולדתה ניהלתי עם אחותי שיחת טלפון יומולדתית-שגרתית, ובמהלכה, כמיטב המסורת המשפחתית, פלטתי "אה, ותשתדלי לא לחזור הביתה לפני שמונה בערב.".אבל היי, החזקתי מעמד עד אותו יום! 
בשיחת הטלפון השנייה, ניסינו, אני ואחותי, לתקן את המצב בנונשלנטיות מודעת לעצמה. והרי תקציר השיחה. אחותי: "אני יכולה להריח את העוגה עד לכאן!", אני (באדישות גמורה): "על איזו עוגה את מדברת?", אחותי: "יופי, תמשיכי ככה.". 

ובכל מקרה, לכבוד המאורע הכינותי מראש ארוחה בריאה וטעימה, שמבוססת ברובה (חוץ מהעוגה, מתכון של קרין גורן הגאונה) על ספר המתכונים ה-מ-ד-ה-י-ם של אורלי פלאי-ברונשטיין ושי לי ליפא אנג'ל, שנקרא "המטבח הבריא של על השולחן". קניתי את הספר הזה לפני כשנתיים, והוא פשוט נפלא. כל מתכון בו יוצא בול, והטעם - נהדר. מומלץ לכל בית.


לפניכם התמונות המתעדות את המנות. איכות התמונות בינונית, אבל תאמינו לי, זה נראה יותר טעים ורענן במציאות.

למנה ראשונה: אנטיפסטי (בטטה, קישוא, פלפל אדום וצהוב, כרובית) שאפיתי בתנור עם קצת שמן זית עד להתרככות (והכרובית נשארה פריכה! ממממ...) ופרוסות חצילים, ולידם טחינה גולמית מלאה עם מים (אמ, כלומר, טחינה) ופטרוזיליה.

למנה שנייה: פריטטה עם תפוח-אדמה (שהייתה טעימה להדהים, אבל שכחתי לצלם אותה) ושתי פיצות: האחת עם גבנ"צ 9% מגוררת עם פטריות טריות, והשנייה עם גבינת ברינזה (סוג של גבינה מלוחה) מעודנת 5%, עם פרוסות בצל ועגבניות. הבצק עשוי ברובו מקמח מלא (אם היה עשוי במלואו – הייתה זו יציקת בטון אל הבטן)





ולמנה אחרונה - עוגת הקקאו המדהימה של קרין גורן הגאונה, שרק נראית כמו פצצת שוקולד, אבל בעצם מורכבת מכוס קקאו, כוס סוכר, כמה ביצים, קמח (גם מלא, כן כן) ושמן. בלי טיפת שוקולד או חמאה. והיא יוצאת מדהימה, כל פעם מחדש.


ובהזדמנות חגיגית זו אני רוצה לאחל לאחותי הנפלאה, היפה, המוכשרה והמוצלחה המון אושר, בריאות, שלווה, הצלחה והמון המון אהבה.
3>


תגובה 1:

  1. אז מתי חוגגים לי יומולדת (או חצי יומולדת, רבע יומולדת, יום וחצי בלי ג'וקים, קבלה לבי"ס או כל דבר אחר) בארוחה שכזו?
    לילו, ששוחה בשלולית ריר :)

    השבמחק